Oficiální portfolio volnonohého umělce s bláznivou přezdívkou

čtvrtek 16. dubna 2020

Jak začala má kamarádka studovat to, co já jsem vždycky chtěla dělat, přišel příval inspirace. Musela do školy tahat takové věci jako návrhy log, plakátů, fotky... Sledovala jsem to docela závistivě a vyhecovaná její snahou jsem jedno léto prostě sedla a inspirovaná momentálními seriálovými úchylkami začala tvořit. Od seriálových motivů to pak přešlo až k nějaké vlastní širší invenci a vznikla tak najednou celá řádka plakátů poměrně specifického minimalistického stylu. V té době nutno podotknout nijak příliš originálního. Ale dodnes se mi líbí, a pokud byste snad někdo chtěl zaslat pdf k tisku, jsem k službám:


Ok - motiv Always z Harryho Pottera je strašně ohraný a už začíná být téměř trochu trapný... Trochu, protože přeci jen ta jeho myšlenka je dost silná, aby to ustála. Každopádně asi hlavně z důvodu si vyzkoušet něco univerzálního jsem ho vzala do foroty také. Následující jsou motivy na téma seriálu Doctor Who. Bývala jsem docela pořádný Whovian - líbilo se mi, že ten seriál není jen nějaká sci-fi věc plná marťanů a laserových bouchaček, ale že v mnoha dílech jsou schované poměrně závažné myšlenky týkající se třeba rovnosti lidí, sebedůvěry, mezilidských vztahů a tak dále. Takže i proto právě on, dnes už ale můžu říct, že jsem tenhle seriál víceméně opustila.







Sherlock od BBC byla docela vtipná epizoda, protože s ním už kdysi dávno přišla jedna z kamarádek a my jsme jí to v kolektivu pohanily s tím, že starého Sherlocka nám teda nikdo předělávat nebude. A pak jsme o pár let později s novou sérií začaly chodit a všude vykládat, jak je to skvělý. Pak se to zvrhlo a Sherlock je pro mě dnes spíš symbolem překombinovaných zápletek a totálně magorského příběhu bez logiky. Ale postava Sherlocka Holmese je rozhodně moje trvale oblíbená čili práce s těmi motivy dává smysl i v dnešním světle.



Zbytek seriálových motivů je nutno rozklíčovat pohledem do mé temné minulosti, kdy jsem lehávala jako malá na gauči u animáků ze satelitu a cpala se nějakým palmovým olejem. Inspirace pro první motiv je ale mnohem mladší než to. Pokud chcete plakát rozkódovat, tak zjistěte, o jaký předmět se jedná a třikrát ho nahlas vyslovte. Pak by to fandům TBT mělo dojít...




Anno domini je jak víme označení pro "léta páně". Motivy s tímto tématem jsou čistě fascinace tím slovním spojením. Mám k němu nějakou vazbu, která se ai nedá rozumně vysvětlit. Prostě mi to hezky zní a napadlo mě zpracovat nějaké motivy, které by byly nějak moderní a přece odkazovaly na něco historického. Nějaké reprezentace uměleckých slohů - to byla asi původní myšlenka, která se do svého konce už nedotáhla, ale toto je jakýsi její pokusný nástřel.




A na závěr dva plakáty mimo nějaký celek. Druhý je inspirovaný volně jednou písní, chtěla jsem zkusit něco efektního a barevného. Kdysi jsem návrhy plakátů posílala známému a jediný, který se mu asi líbil, byl pak ten první níže - ježek. Prý má myšlenku. Souhlasím, že myšlenku má, ale pořád si nejsem tak docela jistá jakou. Takže neobviňujte umělce, že mají nebo nemají nějaké myšlenky ve svých dílech. Jako občas jo, ale někdy... Prostě rádi něco tvoříme.



0 komentářů:

Okomentovat

Používá technologii služby Blogger.