Oficiální portfolio volnonohého umělce s bláznivou přezdívkou

středa 15. dubna 2020

Londýn, jižní pobřeží - Land´s End, Dartmoor.
Fotoaparát: Olympus SP 570 UZ

Nebyla bych to já, kdybych k tomu něco nenapsala. Samozřejmě Londýn je velké téma a kdysi jsem o něm napsala vyprávění na náš web JU Magazínu (část první a část druhá). Ale nebyli jsme jen v hlavním městě. Anglie je země králíčků a deště, vezměte si holínky a můžete směle vyrazit! Nemohli jsme nenavštívit Dartmoor, a kdyby bylo slunečno a nebyli tam povodně, ráda bych tam absolvovala i nějakou tu pěší tůru, protože je to kraj nekonečné zeleně a Dartmoorského ponnyho. A taky kraj Baskervillského psa a Sherlocka Holmese.
Vytouženou zastávkou číslo dvě byl pak Land´s End. Na koupaní sice zima, ale na procházky velice pěkná lokalita. Místní útesy jsou za lepšího počasí krásné a cestičky tu vedou všude, neboť jde o populární místo. Dojít na ten pravý konec země, ale chvíli trvá. Kromě ukazatele, kde se vyfotíte, tam není nic zajímavého. Jen krámky se suvenýry v anglickém stylu a nezrovna levné restaurace.
























Anglie (Glastonbury a okolí) a Wales (pobřeží).

Navštívili jsme toho dost, i když cesta na anglických silnicích není nic svižného, takže všechno trvá nějak déle. Jednou ze zastávek bylo i slavné Glastonbury se svojí "větrnou hůrkou" (Glastonbury Tor) a "falešným hrobem krále Artuše". Ruiny opatsví ve městě mají ale chválihodné plus - průvodce v češtině! Sice je tam pár vtipných překlepů, ale jinak velice pěkné. Za zmínku stojí i pak i zřícenina hradu ve Walesu (já a názvy... pořizoval se tam promoshoot k 8. sérii Doctora Who - stačí? :D), kde jsem se docela vyblbla, neboť je to velký komplex se spoustou okének, dveří a zákoutí. Prostě tip na výlet.
















Fun fact: Normálně se mi to nestává, ale při odjezdu jsem měla opravdu šílenou mořskou nemoc na trajektu... (Přesto, jak vidíte, zvládla jsem udržet foťák relativně rovně.) Ne, že bych předtím nejela už tak asi 10 trajekty. Tak bacha, až na nějakou loď hrdinně polezete, nikdy to není úplně jisté.

0 komentářů:

Okomentovat

Používá technologii služby Blogger.